Facebook Page

Saturday, November 17, 2012

ပါစကေတေဇာ ေခၚ ၀မ္းမီး - ၂

          ဂဟဏီကုိ ၀မ္းမီးလုိ ့ဘာသာျပန္ႀကပါတယ္။ အမွန္မွာ ကမၼဇကံစြမ္းရည္ျဖင့္ စတင္ျဖစ္ေပၚ
ျပီး ဂုဏ္အရွိန္သံုးပါးနဲ ့ ျပည့္စံုတဲ ့ စြမ္းရည္ပဲျဖစ္ပါတယ္။   ထုိအရွိန္စြမ္းရည္    တည္ရွိတဲ့ေနရာက
အေႀကာေခြအတြင္းမွာ ျဖစ္ေနလုိ ့တည္ေနရာကို အေႀကာင္းျပဳျပီး ၀မ္းမီးလုိ ့ေခၚပါတယ္တဲ့။ ၀မ္းမီး
မွာ စြမ္းရည္သံုးရပ္ ရွိပါတယ္။

(က)     မွ်တစြာ ေႀကက်က္ျခင္း
(ခ)      တစ္ဘက္စြန္းမေရာက္ အပိုအလိုမရွိပဲ ထုတ္လုပ္ ႏိုင္ျခင္း။
(ဂ)      ထုတ္လုပ္ျပီးသမွ် ဓာတ္ႀကီး ခုႏွစ္ပါးမွာ အညစ္အေႀကးကင္းစင္ျပီး အပိုအလိုမရွိ မွ်တစြာျဖစ္
           ေနရပါမယ္။လူသားတစ္ေယာက္ရဲ ့ဘ၀ကုိ မြမ္းမံတည္ေဆာက္ေပးေနတဲ ့၀မ္းမီး၊ဓါတ္မီး၊ခုခံ
           အားစြမ္းရည္ ေကာင္းေနသေရြ ့ႀသဇာဓာတ္ အျပည့္အ၀ပါတဲ့ အစာ၊အာဟာရေတြကို လည္း
           စားသံုးေနရင္ က်န္းမာမယ္၊အသက္ရွည္မယ္ ၊အႏၱရယ္ကင္းလြတ္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

          ထို၀မ္းမီးရဲ ့ စြမး္ရည္ကို ျမန္မာ့ရုိးရာတစ္ေလ်ာက္လံုးမွာ ၀မ္းတစ္လံုးေကာင္း ေခါင္းမခဲ ဆုိတဲ ့
စကားနဲ ့လမ္းညႊန္ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ထိုလမ္းညႊန္ခ်က္မွာ လြန္စြာနက္ရႈိင္းျပီး၊ တန္းဖုိးလည္း မျဖတ္
ႏိုင္ပါ။
          ၀မ္းမီးနဲ ့ဂဟဏီအေႀကာင္းကို စာအုပ္ထဲမွာ ယခုလုိပဲ ထပ္ျပီးရွင္းထားပါေသးတယ္။

          ၀မ္းမီး ႏွင့္ ဂဟဏီ

          ျမတ္ဗုဒၶ သည္ ၀မ္းမီးကို ဂဟဏီဟု သံုးစြဲေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ခႏၶာကိုယ္မွာ အသက္ ရဲ ့တည္ရာ
ျဖစ္တဲ ့ဓာတ္ႀကီးရွစ္ပါးတုိ ့ကို ထုတ္လုပ္ေဆာင္ရြက္ေပးေနတဲ ့အပူရွိန္တစ္မ်ိဳးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေဆးက်မ္းမွာေတာ့ (ပါစက+ အဂၢိ) ပါစကဂၢိ ေႀကက်က္ေစတတ္ေသာ မီးလုိ ့သံုးႀကပါတယ္။အဲဒါ
ေႀကာင္ ့ဂဟဏီ ဆုိတဲ ့စကားဟာ ပါစကေတေဇာ ပါစကမီး ၀မ္းမီး စတာေတြနဲ ့အတူတူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဆးက်မ္းမွာ ျပဆုိထားတာက ကုသာသကေတေဇာ ဟုေခၚတဲ ့၀မ္းမီးဟာ အစာအိမ္ရဲ ့ေအာက္ဘက္
ခ်က္ရဲ ့ဘယ္ဘက္ လက္ေလးသစ္အကြာမွာ ရွိတဲ့ စႏၵမ႑လ လိုေခၚတဲ့ အေႀကာေခြအတြင္းမွာရွိတဲ့
သူရိယ မ႑လဆုိတဲ ့အေႀကာေခြ အလယ္မွာ ရွိတယ္လို ့ဆုိပါတယ္။လူဘ၀မွာ မဓာနက်တဲ့ သည္း
ေျချဖစ္ျပီး ပါစကသည္းေျခ လို ့လည္း ဆုိပါတယ္။
          အဖြင့္စကားမွာေတာ့ ဒီလုိဆုိထားပါတယ္။
          လေနႏွစ္စင္း၊ ေႀကာေခြတြင္၌ ထြန္းအိမ္မွန္၊မီးသ႑ာန္သို ့၊တည္ဟန္၀မ္းမီး၊ ရွိထျပီးကာ၊
ထိုမီးနွင့္သား၊စာသစ္အိမ္၌၊ ပမာမုေယာ၊ ပါစေကာဟု၊ ေခၚေသာသည္းေျခ၊ ရပ္တည္ေနလ်က္၊
စားေလသမွ်၊ အာဟာရကို၊ မြမြညက္ေႀက၊ ခ်က္၍ေခ်ျခင္း၊ တစ္ေထြထုိမွ၊ စားသမွ်ကို၊ ရသတစ္
သြယ္၊ က်င္ႀကီးငယ္ဟု၊ သံုးသြယ္ခြဲေ၀၊ က်န္ေလးေထြေသာ၊ သည္းေျခတုိ ့အား၊ ေက်းဇူးပါ၍ ၊ဆင့္
အားေထာက္ကူ၊ သက္ေစာင့္ဟူသည္၊ မူရင္းမဓာန၊ ပါစကသည္၊ ကမၼေႀကာင္းခံသတည္း၊
လို ့ဆုိထားပါတယ္။ပါစကေတေဇာ ေခၚ ၀မ္းမီးဟာ မဓာနက်က်တည္ေနပါတယ္။ရဥၥက သည္းေျခ
ကေတာ့ ေသြးမွာတည္ေနျပီး ေသြးသား သန္ ့ရွင္းမႈ ႀကည္လင္မႈ အားရွိမႈေတြကို ျဖစ္ေစပါတယ္။
သာဓကသည္းေျခကေတာ့ ႏွလံုးမွာ တည္ေနျပီး ႏွလံုးအာရံုေႀကာ ဦးေဏွာက္အသိဥာဏ္ စသည္
တုိ ့ကို ျဖစ္ေပၚ ႀကည္လင္ေစတတ္တဲ ့ တာ၀န္ကို ထမ္းေဆာင္ပါတယ္။   
         ေလာစကသည္းေျခ၊ ဘာစကသည္းေျခ၊ ရဥၥက သည္းေျခ၊ သာဓကသည္းေျခ စတဲ့
သည္းေျခေလးမ်ိဳး တုိ ့ကုိ အားရွိထက္ျမက္ေစရန္နဲ ့ေဆာင္ရြက္ေနရတဲ ့တာ၀န္ေတြကို ျပည့္၀
ေနေစရန္အတြက္ ၀မ္းမီး ေခၚ ပါစကသည္းေျခ ကို ျပဳျပင္ေပးရပါမယ္လုိ ့ျမတ္ဗုဒၶ က ေဟာခဲ့ပါ
တယ္။ပါစကေတေဇာ သည္လည္း ကမၼေတေဇာကေန ေျပာင္းလဲလာျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ကမၼေတ
ေဇာဆိုသည္မွာလည္း လူ ့ဘ၀အစ ပဋိသေႏၶ အခါ ကပင္ ဦးေဆာင္တည္ေဆာက္ေပးေနတဲ့
ဓာတ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနပါတယ္။လူသားကို ေမြးဖြားျပီးခ်ိန္မွစျပီး ပါစကေတေဇာ ဟာ စားသမွ်အာဟာ
ရတုိ ့ကို စတင္ခ်က္ခဲ့တာဟာ ေသသည့္တုိင္ေအာင္ ျဖစ္ပါတယ္။လူ ့စြမ္းရည္ျဖစ္တဲ ့ အႀကည္ဓာတ္
ေျခာက္ပါးကို ဆက္လက္အားျပဳေပးတာကေတာ့ အာဟာရပင္ ျဖစ္ပါတယ္။အဲတာေႀကာင့္ ျမတ္
ဗုဒၶက အာဟာရသမုဒေယာ ရူပသမုေယာ အာဟာရရဲ ့အေႀကာင္းေႀကာင့္ ရုပ္ႀကီးတည္ေနတယ္
လို ့ေဟာႀကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။
          ဒါေႀကာင့္မုိ ့လည္း အင္မတန္အေရးႀကီးတဲ ့အာဟာရကို စားရရင္ျပီးေရာ ဗိုက္ျပည့္ရင္
ျပီးေရာ သေဘာမထားႀကပဲ၊ ေႀကက်က္လြယ္ ျပီး တစ္ဘက္စြန္း သုိ ့မေရာက္တဲ့အာဟာေတြကို
မွ်တစြာ ျဖည့္တင္းႀကဖုိ ့အထူးလိုအပ္လွပါတယ္။

၀မ္းမီးကို ေစာင့္ေရွာက္ဖုိ ့အတြက္ ၀မ္း နဲ ့အခါး ဆက္စပ္မႈကို ဆက္လက္ေရးသားသြားပါ့မယ္။
 
 
          

Friday, November 2, 2012

ပါစကေတေဇာ ေခၚ ၀မ္းမီး


                ပါစကေတေဇာနဲ ့ပတ္သက္လုိ ့ဆရာေရးသားထားတဲ့ အေႀကာင္းအရာေတြကလည္း
 ေတာ္ေတာ္ေလးေကာင္း ပါတယ္။အရင္က မသိခဲ့လုိ ့စားခ်င္တာစား ေနခ်င္သလိုေနခဲ့ပီး ခုေတာ့
၀မ္းမီးဓါတ္ကို  ေကာင္းေစမယ့္  အစာမ်ိဳးေတြ ၊  ၀မ္းမီးဓာတ္က  ေခ်ဖ်က္လြယ္မယ့္  အစာမ်ိဳးေတြ
ေရြးခ်ယ္ျပီး  စားျဖစ္လာခဲ့ပါတယ္။ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနတဲ့  ရာသီဥတု  အေျခအေနေပၚ   မူတည္ျပီး
ေတာ့လည္း  အစားအစာကုိ  ေရြးခ်ယ္  စားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။  ခႏၶာမွာ ျဖစ္ေပၚခံစားေနရတဲ့  ဓာတ္ေတြ
ရဲ ့ လြန္မႈ  ယုတ္မႈေတြကို   အာရံုခံစားျပီးေတာ့လည္း    စားေသာက္ေနထိုင္     တတ္လာခဲ့တယ္။
က်ေနာ္သိသလို   ေလးနက္တာႀကိဳက္တဲ့   စာဖတ္သူေတြ   အတြက္   အသိပညာတုိးေစရန္
 ပါစကေတေဇာအေႀကာင္း စာအုပ္ထဲက  အတုိင္း ေရးတင္ေပးလုိက္ပါတယ္။

          ျမန္မာ့ရိုးရာ၌ အဦးဆံုး ဦးစားေပးေဆာင္ရြက္ခဲ့ေသာ ဥပေဒသမွာ ကမၼဇ မူလ အာဟာရဇ
ဘူတ ဟူေသာ ဥပေဒသပင္ ျဖစ္ပါသည္။

          ကမၼဇစြမ္းရည္ ဘ၀ဗိသုကာက တည္ေဆာက္ခဲ့၍ ကမၼဇေတေဇာ၏ အရွွိန္ျဖစ္ေသာ ပါစကေတေဇာက လူ ့ဘ၀ကုိ ဆက္လက္သရုပ္ေဖာ္ေဆာင္ရ၏။ထိုသို ့ရရွိအပ္ေသာ အမာခံ
ဓာတ္ႀကီး ငါးပါး၊ရုပ္အစုအေ၀းတို့ကို ကမၼဇေတေဇာ၏ စြမ္းရည္ျဖစ္ေသာ ဥသာၼေတေဇာက 
ဆက္လက္   ေစာင့္ေရွာက္ရ၏။ ဆက္လက္  ထိန္းသိမ္းေပးရ၏။ထိုသုိ ့ ကမၼဇေတေဇာက 
သဘာ၀ က်နစြာ တည္ေဆာက္ေပးေသာ ပါစကေတေဇာက ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ေပးေသာ
 ဥသၼာေတေဇာ က ေကာင္းစြာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေပးေသာ လူသားသည္သာလွ်င္
က်န္းမာ၏။ အသက္ရွည္၏။
 အိုမႈမွ ကင္းေ၀း၏။ ေသမႈမွ သက္သာေစတတ္၏။ ထုိတြင္ ပါစကေတေဇာကိုလည္း 
တစ္နည္းအားျဖင့္ ၀မ္းမီးဟုေခၚျပီး ဥသၼာေတေဇာကို တစ္နည္းအားျဖင့္ ဓာတ္မီးဟုေခၚပါသည္။ ဓာတ္မီးဟူသည္ ခႏၶာကိုယ္တြင္ ဓာတ္ႀကီးရွစ္ပါးတုိ ့ကုိ မပ်က္စီးရေအာင္ ထိန္းသိမ္း
ေစာင့္ေရွာက္ေပးေသာဓာတ္ဘူ တစ္မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္။ ထုိဓာတ္မီး၏ အေျခခံမွာ ပါစက
 ေတေဇာျဖစ္ပါသည္။
ထိုပါစကေတေဇာ(၀မ္းမီး)ကို သည္းေျခဓာတ္ဟုလည္း ေခၚဆိုပါေသးသည္။၎သည္းေျခဓာတ္
(အခိုး)၏ တည္ေနရာဌာနကို ေဆးက်မ္းတုိ ့၌ ဂဟဏီ ဟုေခၚသည္။ ထုိဂဟဏီဟုေခၚေသာ 
၀မ္းမီးကုိ အေႀကာင္းျပဳ၍ လူသား၏ အုိျခင္းနာျခင္း၊ေသျခင္းဒုကၡတုိ ့ကို ရရွိႀကပါသည္။ ထုိ၀မ္းမီးအားေကာင္းေနလွ်င္ အုိမႈသည္လည္း မ၀င္ေရာက္ႏိုင္ပါ။နာမႈသည္လည္းမကပ္ျငိႏိုင္ပါ။
 ေသမႈသည္လည္း ေ၀းကြာသည္ထက္ေ၀းကြာရမည္
သာျဖစ္ေလသည္။

          ထုိ ့ေႀကာင့္ ျမန္ ့မာရိုးရာတြင္ ၀မ္းတစ္လံုးေကာင္း ေခါင္းမခဲဟုဆုိရုိးရွိခဲ့ျခင္း
ေႀကာင့္ျဖစ္ပါသည္။ ၀မ္းတစ္လံုးေကာင္းေနသေရြ ့အုိမႈ၊နာမႈ၊ ေသမႈတုိ ့ကုိမဆိုထားဘိ
 ေခါင္းခဲေသာ ေရာဂါငယ္တစ္ခုေသာ္ မွမရရွိႏိုင္ဟု ဆုိလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။

          ထို၀မ္းတစ္လံုးဟူေသာ ၀မ္းမီးႏွင့္ဆိုင္ရာ စာေပတုိ ့ကုိ ျပန္လည္ရွာေဖြေသာအခါ၌ က်မ္းျပဳအေက်ာ္ျဖစ္ေတာ္မူေသာ လယ္တီဆရာေတာ္၏ ကိုယ္တုိင္ေရးသားစီရင္အပ္ေသာ
 ၀ိဇၨာမဂၢဒီပနီတြင္ လူသားတစ္ေယာက္၏ က်န္းမာ သက္ရွည္အေသ သက္သာေရးအတြက္ ၀မ္းမီးအဂၤါသံုးရပ္ႏွင့္ ျပည့္စံုရမည္ဟု ေရးသားေတာ္မူခဲ့ပါသည္။ ထုိေရးသားေဖာ္ျပခ်က္သည္
 ပဓာနိယဂၤ သုတၱန္လာ ဗုဒၶေဟာေတာ္မူခ်က္ကို အေျခခံထား၍ ေရးသားထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
 ထုိမူရင္းေဒသနာကို ေရွးဦးစြာ အသက္ရွည္ရာ အနာကင္းေ၀း အေသသက္သာေရးအတြက္ ဆက္လက္ေရး သားေဖာ္ျပပါမည္။

                   ပဓာနိယဂၤသုတၱန္ႏွင့္ ၀မ္းမီးသံုးရပ္

၁-မဇၩိမာယ            ၎၀မ္းမီးသည္ အပူစြန္းတစ္ဘက္၊အေအးစြန္းတစ္ဘက္ မေရာက္ေအာင္
                          ညီညႊတ္မွ်တေစ၏။
                          အကယ္၍ တစ္ဘက္စြန္းသို ့ေရာက္ေသာအာဟာရကိုစားမိသည္  
                          ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း  အျပစ္ သို ့မေရာက္ေအာင္ ကာကြယ္ႏိုင္ေပသည္။

၂-မဓာနနကၡမ       ခုခံမႈအားစြမ္းရည္ အျပည့္အ၀ရွိေသာ ၀မ္းမီးျဖစ္သည္။အငုပ္အခိုးပုိး ဇီရဏ 
                         အညစ္အေႀကးတုိ့ကို ပယ္ႏွင္ကာကြယ္ႏိုင္သည္။
၃-သမေ၀ပါ
   ကိနိယာ           အခါခပ္သိမ္း မွ်တစြာေသာ ဓာတ္ႀကီးခုႏွစ္ပါးကတုိ ့ကို ထုတ္လုပ္တတ္ေသာ 
                        ၀မ္းမီး ျဖစ္၏။
                        ခႏၶာကိုယ္တြင္ရွိေသာ ဓာတ္ႀကီးခုႏွစ္ပါးတုိ ့သည္တစ္ခုတစ္ခု လိုေနျခင္း
                        ၊ပိုေနျခင္း၊ လြန္ေနျခင္း တုိ ့မျဖစ္ေစရန္ အတြက္ ထိန္းသိ္မ္းေစာင့္ေရွာက္
                        ထုတ္လုပ္ ႏိုင္သည္။လူသားတစ္ေယာက္တြင္ ထိုသံုးခ်က္ေသာ ၀မ္းမီးအဂၤါ
                        ရပ္ႏွင့္ ျပည္စံုေသသူသည္သာလွ်င္ က်န္းမာျခင္းအသက္ရွည္ျခင္း၊အေသသက္
                         သာျခင္း  အက်ိဳးတုိ့ကုိ အျပည့္အ၀ ရရွိေစႏိုင္ပါသည္။

ဆက္လက္ေရးသားေပးပါအံုးမယ္-------------------------------

Sunday, October 28, 2012

ွသက္ရွိ ဥသၼာ သက္မဲ ့ႀသဇာ


             ဒီေန ့သဘာ၀ေဆးပညာျဖင့္ အုိနာေသမႈေ၀းေအာင္ျပဳ ေဆးက်မ္းစာအုပ္ကို ဖတ္ရင္း ဒီေဆာင္းပါးေလးကို စာဖတ္သူေတြ အသိေပးခ်င္တာနဲ ့ ေရးသားေပးလိုက္ပါတယ္ဗ်ာ-----

           က်ေနာ္ ဆရာဦးဆက္ထြန္းလင္းေရးသားခဲ့တဲ ့ ဒီစာအုပ္ေလးကို ေတာ္ေတာ္ႏွစ္သက္
မိခဲ့ပါတယ္။စာအုပ္က ၀တၳဳစာအုပ္အရြယ္ေလာက္ပဲ ရွိေပမယ့္ ေဆးပညာအသိေတြ ျမင့္ျမင့္မားမား
ေပးခဲ့ပါတယ္။က်ေနာ့ ေဆးအသိဥာဏ္ေတြလည္း တိုးတက္လာခဲ့ပါတယ္။
          ဒီေဆာင္းပါးမွာ လူသားေတြအတြက္ အာဟာရရဲ ့အႏွစ္သာရ ႀသဇာဓာတ္အေႀကာင္း ေဖာ္
ျပေပးသြားမွာပါ။ဆရာေရးသားခဲ့တဲ့ အေႀကာင္းအရာ ေရးသားခ်က္အတိုင္း ေရးသားေဖာ္ျပမွာပါ။

          ေဆာင္ပုဒ္-     ႀကည္လင္သန္ ့ရွင္း ျပစ္ကင္းျခင္းကို ဆုိေလအာကာ ဥသၼာ ႀသဇာ ယူကုန္ႀက

          သက္ရွိလူသားတုိ ့၌လည္းေကာင္း၊ သက္မဲ ့ရုပ္၀တၳဳတုိ ့၌ လည္းေကာင္း ႀသဇာဓာတ္သည္ရွိ၏။
သက္ရွိလူသားတုိ ့၌ ရွိေသာ ႀသဇာဓာတ္ကို ဥသၼာေတေဇာက ထိန္းသိမ္းထား၏။သက္မဲ့ရုပ္၀တၳဳတို ့မွ
ႀသဇာဓာတ္ကုိ ဥတုဇေတေဇာက ထိန္းသိမ္းထာ၏။ ႀသဇာဓာတ္ကို ျဒပ္တစ္ခုအေနျဖင့္ ကိုင္တြယ္ျပ၍
မရႏိုင္၊သကတ္(၀ါ)စြမ္းရည္အေနျဖင့္သာ သေဘာလကၡဏာကုိဆင္ျခင္၍ သိႏိုင္၏။ အမာခံဓာတ္တုိ ့၌
သာလွ်င္ စြမ္းရည္အျဖစ္ျဖင့္ တည္ေန၏။ ေသြးသား စေသာ ဓာတ္ ရ ပါးလံုး၌ ႀသဇာဓာတ္တည္ေန၏။
          သက္မဲ့၌ကား ႀသဇာသည္ ႀကံပင္တြင္ ႀကံရည္တည္သကဲ့သို ့ပ်ံ ့ႏွံ ့၍ တည္ေန၏။သက္ရွိ၌ အရည္
အေသြး အနံ ့စုိေျပမႈ တင့္တယ္မႈ ၀ဏၰ၊ ဂႏၶ၊ ရသ သံုးမ်ိဳးအေနျဖင့္ ပ်ံ ့ႏွံ ့၍ တည္ေန၏။ သက္ရွိ၌ ရွိေသာ
ရုပ္ ႏွစ္ဆယ့္ရွစ္ပါးလံုးကုိ ႀသဇာဓာတ္က အုပ္ခ်ဳပ္ထား၏။ လူ ့စြမ္းရည္ အႀကည္ဓာတ္ ေျခာက္ပါးတုိ ့၌
လည္း ႀသဇာဓာတ္သည္ အခ်ဳပ္အျခာ အေနျဖင့္ ပါ၀င္ေန၏။ သက္မဲ ့အာဟာရတစ္ခုခု၌ရွိေသာ ရုပ္ငါးမ်ိဳး
တြင္လည္း ႀသဇာဓာတ္သည္ အခ်ဳပ္အျခာအေနျဖင့္ ပါ၀င္ေန၏။ သက္ရွိတြင္ရွိေသာ ႀသဇာဓာတ္သည္
ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရကို အေျခခံ၏။ သက္မဲ့ရုပ္၀တၳဳတစ္ခုတြင္ ရွိေသာ ႀသဇာဓာတ္သည္ ဥတုဇေတ
ေဇာကို အေႀကာင္းခံ၍ ေတေဇာ ၊၀ါေယာ၊ အာေပါ၊ ပထ၀ီ တို ့ေႀကာင့္  ၀ဏၰ၊ ဂႏၶ၊ ရသ၊ ႀသဇာ တုိ ့သည္
ျဖစ္ေပၚလာရျခင္းျဖစ္၏။ ထုိတြင္ ႀသဇာဓာတ္သည္သာ အေရးႀကီးဆံုးေသာ စြမ္းရည္အခ်ဳပ္အျခာျဖစ္၏။
          သက္မဲ့ အာဟာရတုိ ့၌ ရွိေသာ ႀသဇာဓာတ္သည္ သက္ရွိ လူသား၌ ရွိေသာ ႀသဇာဓာတ္ကို ျဖည့္
တင္းေထာက္ကူေပးႏိုင္၏။ သက္ရွိလူသားႏွင့္ သက္ရွိႀသဇာ ကုိ စတင္တည္ေဆာက္ေပးသည္မွာ ကမၼဇ
ေတေဇာ ျဖစ္၏။သက္ရွိ၊သက္မဲ ့ ရုပ္၀တၳဳႀသဇာဓာတ္တုိ ့ကုိ စတင္တည္ေဆာက္ေပးသည္မွာ ဥတုဇေတ
ေဇာျဖစ္၏။ သက္ရွည္ က်န္းမာ အနာကင္းေသာ လူသားတစ္ေယာက္ျဖစ္ရန္အတြက္ ႀသဇာဓာတ္သည္
လြန္စြာ အေရးႀကီး၏။ ထုိႀသဇာဓာတ္ကို ထိန္းသိမ္းထားေသာ ဥသာၼေတေဇာ သည္ အစဥ္သျဖင့္ အားရွိေန
ရန္ လို၏။ သက္ရွိႀသဇာနွင့္ ဥသၼာကို ေကာင္းစြာအားေပးေထာက္ကူႏိုင္သည္မွာ သက္မဲ့အာဟာ၌ရွိေသာ
ႀသဇာဓာတ္ပင္ျဖစ္ေပသည္။ထိုသက္မဲ့ရုပ္၀တၳဳတစ္ခုခုတြင္ အေရးပါေသာ ႀသဇာဓာတ္သည္ တည္ေနသည္
ဟု ဆုိျငားလည္း သဘာ၀အတုိင္းျပဳလုပ္စီမံမႈ၊ စိုက္ပ်ိဳးထုတ္လုပ္မႈ မရွိေသာ အတုအစားျဖစ္ေသာ အာ
ဟာရတုိ ့တြင္ ႀသဇာဓာတ္သည္ တည္မေနႏိုင္ပါ။ ရွိမေနႏိုင္ပါ ၊ေဖာက္ျပန္မႈမရွိေသာ သဘာ၀ေရ၊ သဘာ
၀ေလ။သဘာ၀ေျမႀသဇာ၊ သဘာ၀ေနေရာင္တုိ ့ျဖင့္ စိုက္ပ်ိဳးထားေသာ အစစ္ျဖစ္ေသာ အာဟာရတုိ ့၌ကာ
ႀသဇာဓာတ္ တည္ေနႏိုင္ေပသည္။
          သက္ရွိတြင္လည္း အျပစ္ကင္းေသာ ၀မး္မီးမွထုတ္လုပ္၍ ရအပ္ေသာ ဓာတ္ႀကီးရွစ္ပါး၊ ထုိဓာတ္
ႀကီးရွစ္ပါးကို မွီ၍ျဖစ္ရေသာ လူ ့စြမ္းရည္ အႀကည္ဓာတ္ေျခာက္ပါး အားလံုးတုိ ့ကို ေကာင္းစြာ ေစာင့္
ေရွာက္တတ္ေသာ ဥသၼေတေဇာ၊ ၎တုိ ့ကို မွ်တစြာ စုေပါင္းသရုပ္ေဖာ္မႈေႀကာင့္ ႀသဇာဓာတ္သည္
ျဖစ္ေပၚလာရ၏။ ထုိေပၚလာေသာ ႀသဇာဓာတ္သည္ သက္ရွိ၏ စြမ္းရည္ အရပ္ရပ္တုိ ့ကို ျပန္လည္ထိန္း
သိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထား၏။ ထုိ ့ေႀကာင့္ သက္ရွိ၌ရွိေသာ ႀသဇာႏွင့္ သက္မဲ ့၌ရွိေသာ ႀသဇာျခားနားပံုကို
ဇယားျဖင့္ သိႏိုင္ပါသည္။


          အထက္ေဖာ္ျပပါအတိုင္း ႀသဇာဓာတ္သည္ လူသားတုိ ့အတြက္ အလြန္အေရးႀကီးေသာ
ဓာတ္ျဖစ္ေလသည္။ ႀသဇာဓာတ္ တည္ျငိမ္တိုးတက္ေစရန္ သဘာ၀အစားအစာမ်ားကုိသာ စားသံုးရန္
ျဖစ္ျပီး၊ စားသံုးလုိက္ေသာ အာဟာရကို ႀသဇာဓာတ္အပါအ၀င္ လုိအပ္ေသာ ဓာတ္ ၇ ပါးျဖစ္ေပၚလာေစ
ရန္ ပါစကေတေဇာ(၀မ္းမီး)ကုိလည္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္လုိအပ္လွေပသည္။

 ေနာက္တစ္ပတ္မွာ ပါစကေတေဇာ(၀မ္းမီး) အေႀကာင္း ေရးသားေပးပါအံုးမည္။


ျမတ္ဗုဒၶ၏ ၀ိပႆနာ (ေက်ာက္အိုင္ေတာရ)


Posted by Khin Win on Thursday, May 28, 2015